Handelsbetingelser

Betaling

inlys.dk anvender et sikkert betalingssystem.
Alle kortbetalinger foregår i samarbejde med Nets/ePay og kortinformationerne sendes med sikker SSL-kryptering.
inlys.dk gemmer ikke selv dine kortoplysninger, men formidler dem direkte videre til Nets/ePay, som sørger for at det aftalte beløb kan trækkes fra din konto.

Uvedkommende har ingen mulighed for at opsnappe dine betalingsinformationer, når de sendes fra din computer til inlys.dk og videre til Nets/ePay.
inlys.dk trækker først pengene fra din konto, når alle varerne er pakket og afsendt.

 

<!--

Betaling foregår via PayPal, hvor de fleste betalingskort kan anvendes.
PayPal er et sikkert og simpelt system. Efter du har lagt dine varer i indkøbskurven og går til kassen, vil du blive guidet til PayPals side. Her kan du betale med bl.a. VISA og Mastercard eller logge ind og betale med din Paypal konto. Hvis du ikke har et kort der kan anvendes, kan du oprette en PayPal-konto.

Din betaling for alle køb bliver behandlet sikkert af PayPal. Her er nogle af PayPals metoder til beskyttelse af dine oplysninger:

  • Vi anvender branchens bedste værktøjer til kryptering og forebyggelse mod bedrageri.
  • Vi sender en bekræftelses-e-mail, hver gang du foretager en betaling.
  • Dine betalingsoplysninger afsløres aldrig, heller ikke til forhandleren.

PayPal tilbyder køberbeskyttelse på berettigede transaktioner på op til fuld købspris plus forsendelsesomkostninger. (Læs evt. mere på: https://www.paypal.dk)

Når bestillingen er gennemført modtager du en e-mail ordrebekræftelse.

For alle betalingsformer gælder, at alle informationer sendes krypteret. Og vi modtager ingen informationer om din konto, kortoplysninger eller lignende. Vi modtager udelukkende besked om at bestillingen er betalt.

-->

Levering
Inlys prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer bliver sendt samme dag. Dog senest næst kommende hverdag.

Inlys sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. inlys kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender inlys naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. inlys tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen Èn dag tidligere for at kompensere for dette.

Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med PostDanmark.

For at få din vare leveret til din adresse, skal du betale kr. 19,- i fragt. Vælger du derimod et af post danmarks udleveringssteder, er fragten gratis.

 

    Reklamationsret
    inlys yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles inlys indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder inlys returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

    Reklamation og varereturnering
    Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

    Inlys                                            
    Nørrebrogade 153 3th
    2200 København N

    Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

    Refusion
    I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og inlys har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

    Fortrydelsesret
    Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

    Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

    Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@inlys.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

    Varens stand, når du sender den retur
    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

    Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

    For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

    Oplysning om klagemuligheder

    En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

    EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kim@inlys.dk

    Billeder
    Farverne på billederne kan variere fra de viste billeder til virkeligheden, alt efter hvilket medie du ser billederne på.